حتما خبری هست.....
زیارت نرفته ها
رهبرمظلومم
عرت و غیرتمندی
اینجا کشمیر است
نهج البلاغه
جهادکبیر
جهاد کبیر =اطاعت نکردن
از دشمن، از کافر..
تبعیت نکردن در میدانهای مختلف..
در میدان سیاست ، در میدان اقتصاد..
جهاد اکبر = جهاد با نفس
جهاد اصغر = مجاهدت با دشمن
توصیههای قرآن برای انتخابکنندگان و انتخابشوندگان
به دلیل نزدیکی به انتخابات، صحبت از بصیرت و نفوذ در چند ماه گذشته زیاد شده است. بحث نفوذ و اثرپذیری، یک بحث صرفاً سیاسی نیست و همه ما در مسایل مختلف زندگی تأثیرپذیر هستیم. پس باید به عنوان یک انسان راههای اغفال، نفوذ و اثرپذیری را بشناسیم. در این خصوص با نگاهی به قرآن تذکراتی را به مردم عزیز و کاندیداهای محترم میدهم:
1. پای هر سخنی ننشینیم و به هر سخن و خبری اعتماد نکنیم. قرآن میفرماید: «إِذَا سَمِعْتُمْ آیَاتِ اللَّـهِ یُكْفَرُ بِهَا وَیُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّى یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ» (نساء/140) هرگاه بشنوید افرادی آیات خدا را انکار و استهزا میکنند، با آنها ننشینید تا به سخن دیگری بپردازند! یعنی چنین جلسهای را ترک کنید. در جای دیگر قرآن میفرماید: «إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا» (حجرات/6) اگر شخص فاسقی خبری برای شما آورد، درباره آن تحقیق کنید. در آیه دیگر داریم: «وَمِنَ النَّاسِ مَن یُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِی الْحَیَاهًْ الدُّنْیَا وَیُشْهِدُ اللَّـهَ عَلَى مَا فِی قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ» (بقره/204) بعضی از مردم حرف که میزنند، تو که پیغمبر هم هستی، به عجب درمیآیی که چقدر قشنگ و عالی صحبت میکند. اما او سرسختترین دشمنان است.
یا میفرماید: «یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ» (انعام/112) بعضیها حرف که میزنند، طلایی حرف میزنند، اما حرفشان باطل است. مثل گل زیبایی که ریشهاش در پِهن است.
قرآن میفرماید: اگر خودتان اهل تشخیص هستید، به همه حرفها گوش بدهید و بهترینشان را انتخاب کنید: «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» (زمر/17و18) پس بندگان مرا بشارت ده! همان کسانی که سخنان را میشنوند و از نیکوترین آنها پیروی میکنند. مثالی بزنم: اگر برقکش هستید، میتوانید دست به هر سیمی بزنید وگرنه نباید دست بزنید.
2. به هر سوگندی اطمینان نکنیم. بعضیها قسم میخورند، اما دروغ است. اولین قسم تاریخ، دروغ بود. شیطان در آن باغی که آدم و حوّا بودند، قسم خورد که من خیرخواه شما هستم: «وَقَاسَمَهُمَا إِنِّی لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِینَ» (اعراف/21) در آیه دیگر میفرماید: «اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّهًًْْ» (مجادله/16) آنها سوگندهای خود را سپر قرار دادند، یعنی قسم میخورند، ولی دروغ میگویند. بعضی میگویند: خدا شاهد است، حرفهایم راست است. ولی همین خدا شاهد است را که میگوید، دروغ است: «وَیُشْهِدُ اللَّـهَ عَلَى مَا فِی قَلْبِهِ» (بقره/204)
نماینده من
گریه روضه ما برکت روح الله است
حسین جان
سالها گریه به تو
جرم تلقی می شد
گریه روضه ما
برکت روح اله است
امام خمینی از نگاه شخصیت های جهان
معنای مدافع حرم
سر سلسله ی اهل کرم خامنه ایست
کوبنده اصحاب ستم خامنه ایست
یک غرش او برای داعش کافیست
معنای مدافع حرم خامنه ایست
توصیه های حضرت امام خمینی به فرزندشان
توصیه های اخلاقی و عرفانی حضرت امام خمینی (ره) به فرزند گرامیشان مرحوم سید احمد خمینی (ره) :
دست و پا براى به دست آوردن مقام هر چه باشد- چه مقام معنوى و چه مادى- مزن به عذر آنکه مى خواهم به معارف الهى نزدیک شوم یا خدمت به عباد اللَّه نمایم؛ که توجه به آن از شیطان است چه رسد که کوشش براى به دست آوردن آن
به تاریخ 17 شوال 1404/ 26 تیر 63
روح اللَّه الموسوی الخمینى
پنج نکته پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس جمهور در باره سرانجام مذاکرات هسته ای
تاثیرگذاری تاریخی حوزه های علمیه در مسائل سیاسی
در طول زمان، در مسائل سیاسی هم این حوزهها[ی علمیه] تأثیر گذاشتند، و ما این را در تاریخ گذشتهی خودمان هم دیدهایم؛ مثل دوران علامهی حلی (رضوان اللّه علیه) که مدرسهی سیار داشت و طلاب را حتّی با خود در شهرها و بلاد گوناگون حرکت میداد؛ و قبل از آن، در زمان شیخ طوسی و شاگردان آن بزرگوار، که در آفاق دنیای اسلام پخش میشدند چه در طرف شرق، چه در طرف غرب؛ مثل شهرهای شام و طرابلس و مصر و دیگر مناطق و یا در زمان سیّد مرتضی و چه در زمانهای نزدیک به زمان ما، مثل دوران قبل از شیخ انصاری ، زمان مرحوم کاشف الغطاء که حوزههای علمیه آن وقت در وضع تحولات جاری زندگی مؤثر بودند؛ و بعد شاگردان شیخ انصاری مثل مرحوم میرزای شیرازی و بعد آخوند خراسانی و دیگرانی که نقش آنها را در قضایای قبل از مشروطیت و در خود قضیهی مشروطیت و بعد از آن تا زمان ما، همه میدانند (یعنی باید گفت همه هم نمیدانند. متأسفانه این جزو مباحث کم تحقیق شده و کمکار ماست؛ باید همه بدانند.
(اینها چیزهای دانسته شده و شناختهشده و ثبت و ضبطشدهیی است)؛ و چه در زمان ما، که تحرک ملت و تحقق انقلاب اسلامی و حدوث جامعهای با پایههای اسلامی، به وسیلهی حوزههای علمیه انجام گرفت. استاد حوزهی علمیه بود که پیشاهنگ بود. طلاب و فضلای حوزهی علمیه بودند که در سرتاسر کشور، سربازان آن فرمانده و آن رهبر بودند. کاری انجام گرفت که در طول تاریخ اسلام، از بعد از صدر اول تا امروز انجام نگرفته بود، و آن تحقق این نظام اسلامی بود.
در دوران بعد از انقلاب تا امروز هم که حضور طلاب و حوزههای علمیه در مراحل مختلف انقلاب واضح است.
۱۳۷۰/۰۶/۳۱
بیانات مقام معظم رهبری در آغاز درس خارج فقه
حوزههای خواهران در تداوم مسیر انقلاب کوتاهی نمیکند
مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور گفت: حوزههای علمیه خواهران نمیتواند نسبت به سرنوشت کشور بیتفاوت باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجتالاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در نشست فصلی مدیران استانی و معاونان آموزشی و اداری مالی حوزههای علمیه خواهران کشور با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: انتخابات یکی از مثمرثمرترین برنامهها در راستای پیشرفت جامعه اسلامی است.
وی با بیان اینکه «حوزههای علمیه خواهران نمیتواند نسبت به سرنوشت کشور بیتفاوت باشد» افزود: حوزههای علمیه خواهران نسبت به انقلاب، نظام و نهاد ولایت فقیه احساس مسئولیت میکند و ملزم به انجام این مسئولیت در وقت خود است.
مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور اظهار کرد: نوع ورود حوزههای علمیه خواهران در انتخابات مجلس مشخص است و همانند سایر انتخابات گذشته هیچ مدرسه و مدیریتی به شکل مشخص ستاد انتخاباتی هیچ کاندیدایی نخواهد بود.
جمشیدی با بیان اینکه «حمایت یا رفت و آمد یک مدیر یا فرد دیگری به عنوان شخصیت حقیقی از یک کاندیدای مشخص دارای منع قانونی نیست» ادامه داد: ولی در جایگاه حقوقی مطلقا هیچ فردی اجازه ندارد به نام حوزه و مدرسه در یک حرکت سازماندهی شده برای یک کاندیدای خاص تبلیغات کند.
وی تأکید کرد: مدارس علمیه موظف هستند در موضوع حضور کاندیداها در ایام تبلیغات انتخاباتی در فضای مدرسه نیز براساس قانون عمل کنند.
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسالت حوزههای علمیه را تشویق افراد برای حضور حداکثری در انتخابات دانست و افزود: حوزههای علمیه باید شاخصهای کاندیدای اصلح را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای مردم تبیین کنند.
حقیقتی دردناک
مرد خدا نمی میرد
رهنمودهای ولایت
این کار قطعا جرم است و اگر کسی آگاهانه این کار را بکند خیانت است
سخنان رهبر انقلاب درباره شهادت عالم مؤمن و مظلوم شیخ نمر
حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسهی درس خارج فقه، جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شیخ نمر باقر النمر را بهشدت محکوم کردند و با تأکید بر لزوم احساس مسئولیت دنیا در قبال این جنایت و جنایات مشابه سعودی در یمن و بحرین، خاطرنشان کردند: بدون تردید خون به ناحق ریختهی این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.
حضرت آیتالله خامنهای گفتند: این عالمِ مظلوم نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق میکرد و نه به صورت پنهانی اقدام به توطئه کرده بود، بلکه تنها کار او، انتقاد علنی و امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود.
رهبر انقلاب، شهادت شیخ نمر و ریختن به ناحق خون او را خطای سیاسی دولت سعودی خواندند و افزودند: خداوند متعال از خون بیگناه نمیگذرد و خون به ناحق ریخته، بسیارسریع دامان سیاستمداران و مجریان این رژیم را خواهد گرفت.
ایشان با انتقاد شدید از سکوت مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر و حمایت آنان از رژیم سعودی که خون بیگناه را تنها به خاطر انتقاد و اعتراض به زمین میریزد، تأکید کردند: جهان اسلام و همهی دنیا باید نسبت به این قضیه احساس مسئولیت کنند.
حضرت آیتالله خامنهای آزار و شکنجهی مردم بحرین توسط نظامیان سعودی و تخریب مساجد و خانههای آنان و همچنین بیش از ۱۰ ماه بمباران مردم یمن را نمونههای دیگری از جنایات رژیم سعودی خواندند و تأکید کردند: کسانی که صادقانه به سرنوشت بشریت و سرنوشت حقوق بشر و عدالت علاقهمند هستند، باید این قضایا را دنبال کنند و نباید نسبت به این وضعیت بیتفاوت باشند.
رهبر انقلاب همچنین افزودند: یقیناً شهید شیخ نمر مورد تفضل خداوند خواهد بود و بدون شک دست انتقام الهی گریبان ظالمانی را که به جان او تعدّی کردند خواهد گرفت و این همان چیزی است که مایهی تسلّی است.
حدیث....
خط قرمز در کلام رهبری
شاید گاهی دلگیر شویم
شاید گاهی نق هم بزنیم
اما اگر احساس کنیم
کشورمان
دینمان
و انقلابمان
در خطر است
در صحنه خواهیم ماند
اهمیت بصیرت
نداشتن بصیرت
مثل نداشتن چشم است
راه را انسان نمی بیند
بله
عزم هم دارد
اراده هم دارد
اما نمی داند
کجا باید برود
اگر رهنمودهای مسیح اجرا میشد...
شرح در تصویر
ما عاشق یک محمدیم
تو از نسل بلال حبشی
و من از نسل سلمان فارسی
هر دو دلداده یک محمدیم
تاب بیاور شلاقهای ابوسفیانها را
صبح نزدیک است
یاران را چه شد؟
اشتباه
کلام ولایت
للحق حرف بزرگی بود … خیلی حرف بزرگی بود … و برای خیلی ها نویدبخش خیلی اتفاقات … چه دیدارها که تازه نخواهد شد و چه آرزوها که به سرانجام نخواهد رسید … ان شاءالله
علنی شدن جایگاه ولایت و غدیرتوسط امام رضا(ع)
حجت الاسلام پناهیان: امام رضا(ع) جایگاه ولایت و
غدیر را علنی کردند/ سیاسیون باید رضوی گونه عمل
کنند
گزیده ای از سخنان حجت الاسلام پناهیان را بخوانید:
_ مقام و موقعیتی که آقا امام رضا (ع) از نظر مادی در مهین عزیز ما دارند، شبیه موقعیتی است که حضرت در زمان حیاتشان داشتند. انگار در تقدیر امام رضا(ع) بوده است که در حیات و پس از حیات دارای جایگاه اجتماعی پر رونق و بسیار ویژه ای داشته باشند. تقدیرشان این بود که به هر دلیل در دوران حیاتشان اوج غربت و محرومیت را داشته باشد ولی پس از شهادت در اوج باشند.
_ صحن و سرای امام رضا(ع) جلوه کوچکی از اقتدار امام رضا در زمان حیاتشان است. امام رضا(ع) قبل از اینکه مأمون به سر کار بیاید این اقتدار را داشتند که ایشان علنی مردم را دعوت به ولایت و هدایت می کردند. در حالی که امامان ما به هیچ وجه این کار را نمی کردند.
_ هفت امام بزرگوار مقدمات را آماده کردند و به دست امام رضا(ع) رساندند و ایشان غدیر را علنی می کردند. سخنان امیرالمؤمنین (ع) در مورد غدیر را امام رضا(ع) بیان فرمودند. . قبل از امام هادی(ع) شاید بلندترین معارف در باب امامت و وصایت پیامبر اکرم و جایگاه ولایت را امام رضا(ع)در حدیثی در تحف العقول که به صورت صریح و آشکار وجود دارد برای ما بیان کردند .
من یمنی هستم
سخنرانی مهم استاد پناهیان در راهپیمایی سراسری حمایت از مردم مظلوم یمن/.
.. شکی نیست که آل سعود، همان آل یهود و اذناب صهیونیستها هستند. مکه و مدینه سال هاست که در غصب صهیونیستهاست.
مردم یمن! ما همانگونه که منتظر مهدی(عج) هستیم منتظر یمانی هستیم. تکفیریها مقدمات سفیانی و شما مقدمات یمانی را ایجاد
کردید. بزرگترین مشکلی که شما ندارید، سیاستمداران سازشکار است! مکه و مدینه را آزاد کنید که امروز راه قدس از مکه و مدینه
میگذرد.. ./….
[میدان فلسطین | ۱۳۹۴/۰۲/۱۸ بعد از نماز جمعه تهران]
ما فراموش نمیکنیم
مجلس،مدرس
ویژگی های شخصیتی آیت ا… مدرس
شهید مدرّس یکی از الگوهای برجسته ی تاریخ معاصر کشور ما و از چهره های درخشانی است که ویژگی های شخصیتی او، نوع نگرش و جهت گیری هایش، جالب، اصولی، قابل تأمّل و الگوبرداری است. این ویژگی ها در زندگی و شخصیّت این رادمرد ایرانی فراوانند، ولی چون امکان بیان همه ی آن ها وجود ندارد، به بیست ویژگی شخصیّتی وی اشاره خواهد شد:
1. سلاست و روانی گفتار
شاهکار کم نظیر شهید مدرّس در دوران زندگی و فعالیت های گوناگونش را
می توان در گفتار او جست و جو نمود. سخنانش در عین سادگی، آن قدر پر محتوا، شیرین و روان بود که مخاطبان را جذب می کرد (1). وقتی در مجلس شورای ملّی پشت میر خطابه قرار می گرفت، همه مات و مبهوت بیانات او می شدند. مدرّس آن چنان سخن می گفت که نمایندگان بعد از او، خود را بی نیاز از ارایه ی مطلبی می دیدند. «علی مدرّسی»، در این زمینه می نویسد:
«بیانات مدّرس سلیس و روان است و ارتباط موضوعی دارد. ساده بودن و بی پیرایگی سخن مدرّس آن چنان است که خواننده احساس نمی کند که او بر کرسی خطابه و نطق قرار گرفته و آن چنان صمیمی مطلب را ادا می نماید که گاه انسان می اندیشد در کنار گوینده نشسته است. منطق محکم و استدلال قوی مدرّس در سراسر نطق های او روشن و آشکار است، به طوری که تقریباً کلّیه ی سخن گویان بعد از او در جلسات مجلس اعتراف نموده اند که سخن گفتن بعد از مدرّس بی اندازه دشوار و کار مشکلی است (2).»
«ملک الشعرای بهار»، هم در این رابطه می نویسد:
«هتاک و بی نزاکت و مفتری (3) نبود. حقایق در افکارش بسیار متمرکز بود تا ظاهرسازی و عوام فریبی و یکی از اسرار موفقیّت های او در خطابه نیز همین معنی بود…. او در سخنرانی و خطابه در عهد خود همتا نداشت (4).»
بصیرت
بی بصیرت ها همیشه یک قدم عقبند