مدرسه علمیه صدیقه طاهره انبار الوم

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

حاج اقا قرائتی:بعد از طلبگی چکاره شویم؟؟......توسل به سلطان کرم ...

02 آذر 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

دریافت صوت

 1 نظر

معنی کلام امام در راهپیمایی اربعین...

29 آبان 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

دریافت صوت

 نظر دهید »

حتما خبری هست.....

29 آبان 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

مگر میشود صف نماز از کوفه تا کربلا؟؟؟

22 آبان 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

دانلود نقشه مسیرهای عراق و کربلا

22 آبان 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

لینک دانلود مستقیم

 نظر دهید »

زن ذلیل تا بهشت

20 آبان 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

زن ذلیل نیستی پیاده شو! این قطار پیامبران است و سمت بهشت میرود چرخ هایش؛

اگر خدمت به اهل وعیال و کمک در کارهای خانه و آشپزخانه، زن ذلیلی است، پس بدانید که اولیا و پیامبران، حسابی زن ذلیل بوده اند در زندگی شان! «فَرَاغَ إِلَیٰ أَهْلِهِ فَجَاءَ بِعِجْلٍ سَمِینٍ فَقَرَّبَهُ إِلَیْهِمْ»[ذاریات/۲۶]

والبته همین زن ذلیلی و خدمت به خانواده، از علائم ایمان و اخلاق اسلامی است که از قضا پیشتاز و علمدارش خود پیامبر است با آن اخلاق آسمانی اش (نهج الفصاحه/ح۱۵۲۰)

 نظر دهید »

شهدا شرمنده ایم ...

19 آبان 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 

دریافت صوت

 نظر دهید »

از کجا بفهمیم از چشم خدا افتادیم؟؟

18 آبان 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

کمتر از یک دقیقه

یک تلنگر خوب و مهم

 نظر دهید »

کلیپ جالب از دیدار با مقام معظم رهبری

04 مهر 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

تاثیر برنامه خنداونه بر دیدار مردم با رهبری
آقا فرمودند “عید شما مبارک” .

مردم جواب دادن “عید شمام مبارک” !!


 نظر دهید »

خانه های بدون حیا

03 مهر 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

اغلب وقتی سخن از سبک زندگی  می شود  تنها به بحث های نظری و آکادمیک اکتفا می کنند  و در قالب جملات زیبا  از آ‌ن دم می زنند؛  درحالی که  سبک زندگی را باید در عمل و  سیره زندگی پیاده و اجرایی کرد نه روی کاغذ چرا که مقوله ای مهم است که با فرهنگ و عقیده  ارتباط زیادی دارد . متاسفانه  در عمل آنچه  از سبک زندگی ایرانی اسلامی تبلیغ و ترویج می شود با آنچه باید باشد  تفاوت زیادی وجود دارد  البته  ناگفته  نماند مردم همیشه تابع  مدیریت های مسئولان خود هستند  تا مجری. برای مثال اگر در فیلم ها و سریال های تلویزیونی که در داخل کشور ساخته می شود نگاهی اجمالی داشته باشید می بینید کمتر نشانی از سبک زندگی ایرانی اسلامی دیده می شود و ادعا می کنند رئال هستند  درحالی که  مروجان سبک غلط زندگی در جامعه اند.  در کمتر فیلم یا مجموعه ای فردی هنگام صبح  برای نماز خواندن  بیدار می شود مانند فیلم های خارجی اگر خیلی مبادی آداب و فرهنگ باشند در حال مسواک زدن و خوردن صبحانه هستند و متاسفانه  این بخشی از تبلیغ سبک زندگی غیر اسلامی در  رسانه های ماست.

 غذا خوردن  ما نیز با سبک  زندگی  ما منافات دارد  در فرهنگ ایرانی اسلامی همه  دور هم بر سر سفره یا میز می نشینند  درحالی که در فیلم ها  و یا سریال ها  به صورت سلف سرویس  غذا می خورند و یا هرکس برای خودش بشقابی دردست دارد و سرگرم خوردن است! و موارد  متعدد دیگر که هر کدام  قطعات درهم و شلخته ای از پازل سبک زندگی ناموزون هستند؛ البته این روزها  مباحثی چون طب سنتی به دلیل تبلیغ  زیادی که دررسانه ها  به خصوص تلویزیون می شود تا حدودی باعث شده تا مردم نسبت به غذا خوردن خود  حساس تر باشند.

 اما با همه این احوال  همان طور که گفتیم سبک زندگی  ارتباط مستقیم به چگونگی مدیریت ها  در کشور دارد  تا بین مردم تسری بدهند، زیرا  همواره مردم  نه فقط در کشور ما بلکه در تمام دنیا تابع   بوده اند. برای مثال یکی از  تعارضات سبک زندگی  اسلامی ایرانی ما  با اندیشه و تفکر مدیران  مربوط به نوع معماری نوساخت سازی است که شهرداری ها و وزارت  مسکن متولی آن هستند؛ هرچند  در چند سال اخیر با ورود  موج جمعیت  جوان  دهه شصت  به عرصه  کار و ازدواج  کشور با معضل مسکن  روبرو شده است  و آپارتمان سازی و خانه های  کوچک عمودی رشد زیادی کرده  اما آنچه  این مقال اهمیت دارد  پشت  چنین نوع ساختمان سازی ها در شهرهای بزرگ و کوچک و حتی شهرک های نوساز است که به نوعی شاهد سیاست ورزی بدون  تعقل و کاری تقلیدی بدون هماهنگی با پیوست فرهنگی  در کشورمان است.  درست است برای کم  کردن معضل نبود مسکن آپارتمان سازی راه کار مناسبی است، اما  معماری و شیوه ساخت به سبک  غربی  آن هم  در جاهایی  که هیچ تناسب جغرافیایی و فرهنگی ندارد  و یا به قدر کافی فضا برای ساخت درست و اصولی موجود است  امری نامطلوب محسوب می شود. 

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

نماهنگ/ یه عده مادرای پهلوون - رضا هلالی

01 مهر 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم


الرضا محفل بسیجیان و رهروان شهدا با همکاری ستاد مردمی مدافعان حرم، نماهنگ “یه عده مادرای پهلوون” را در آستانه هفته دفاع مقدس به منظور پاسداشت شهدای مدافع حرم و شهدای لشکر فاطمیون منتشر کرد.این نماهنگ با صدای حاج عبدالرضا هلالی و شعر محمدجواد پرچمی و سعید پاشازاده به شهدای افغانستانی مدافع حرم تقدیم شده است.

 نظر دهید »

همه چیزم

31 شهریور 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

حیا را که نفهمی چادر سیاه هم محجبه ات نمیکند

31 شهریور 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 1 نظر

عامل اصلی تاخیر در ظهور

04 مرداد 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 2 نظر

جهاد در راه حق...........

01 مرداد 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

از نظر قرآن یکی از ملاک های بی حیایی ،” خود نمایی ” برای نا محرم است.

22 تیر 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 1 نظر

اصول قضاوت و داوری در کلام حضرت علی (ع)

04 تیر 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

آیا در تربیت قاضی و وکیل و مدیران دستگاه قضایی، سیره پیامبر وعلی علیه السلام جزو مواد درسی شده است، اگر شده چرا وضعیّت موجود در قوه قضائیّه برخلاف قضاوت و دستگاه قضایی در اسلام است؟

کدام یک از رؤساء و قضات دستگاه قضایی ایران، عهدنامه مالک اشتر را ملاک قضاوت و حصول شرائط قاضی قرار داده اند؟

چه میزان از قوانین و احکام مورد استناد در آراء قضایی صادره در ایران با اسلام مطابق می باشد؟

چه میزان …

اصول واضح و کاربردی و دستورالعمل قوه قضائیه و قضات در کلام پیامبر و علی علیه السلام

منع قضاوت با اندکی علم فقه

قال الامام صادق علیه ‏السلام: “لا یَطمَعَنَّ قَلیلُ الفِقهِ فی القَضاءِ”
“کسى که اندکى فقه (مسائل حقوقى و احکام قضایى) مى‏ داند، هرگز نباید به کار قضاوت چشم طمع داشته باشد.” بحار الأنوار: ۱۰۴ / ۲۶۴ /۵

چه میزان از قضاوت دستگاه قضایی به مسائل حقوقی و اصول و احکام قضایی اسلام مسلّط بوده و براساس آن حک می کنند؟

منع از قضاوت بر اساس ظن و گمان

چه میزان از قضاوت ها بدون بررسی دقیق و کامل و بر اساس حدس و گمان قاضی انجام می شود؟

قال الامام علی علیه السلام: “لَیسَ مِنَ العَدلِ القَضَاءُ عَلَی الثَّقَةِ بِالظَّنِّ.”
امام علی ‏علیه السلام فرمودند: “قضاوتی که با تکیه به ظن و گمان باشد، عادلانه نیست".
نهج البلاغة، حکمت ۲۲۰

امام على علیه ‏السلام : “خَمسَةُ أشیاءَ یَجِبُ علَى القاضی الأخْذُ فیها بظاهِرِ الحُکمِ : الوِلایَةُ والمَناکِحُ والمَواریثُ والذَّبایحُ والشَّهاداتُ ، إذا کانَ ظاهرُ الشُّهودِ مَأمونا جازَت شَهادَتُهُم ولا یَسألُ عن باطِنِهم “
“پنج ‏چیز است که باید قاضى (درباره آنها) به ‏ظاهِر حُکم عمل کند :

ولایت (حقّ ولایت و سرپرستى که خداوند ، یا امام براى هر کس ، یا ولىّ طفل قرار داده است) ، همسران (یعنى مسأله زناشویى که بین مسلمانان مشهوراست)، میراث ها، ذبایح(حلال بودن کشتار مسلمانان) و شهادات. هر گاه شهود، در ظاهر امین و در خور اعتماد باشند ، شهادت شان پذیرفته است و لازم نیست از باطن آنها جست وجو کرد”
الخصال : ۳۱۱ / ۸۸ منتخب میزان الحکمة :۴۷۲

صفحات: 1· 2

 نظر دهید »

اینو میدونستی؟؟

24 خرداد 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

جهادکبیر

11 خرداد 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم


جهاد کبیر =اطاعت نکردن
از دشمن، از کافر..
تبعیت نکردن در میدانهای مختلف..
در میدان سیاست ، در میدان اقتصاد..
جهاد اکبر = جهاد با نفس
جهاد اصغر = مجاهدت با دشمن

 

 نظر دهید »

شهادت امام هفتم شیعیان تسلیت باد

14 اردیبهشت 1395 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

شکر خدا که
لحظه ی از هوش رفتنت

خواهر نداشتی
غم معجر نداشتی

شهادت امام موسی کاظم(ع)
تسلیت باد

 نظر دهید »

توصیه‌های قرآن برای انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان

04 اسفند 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

به دلیل نزدیکی به انتخابات، صحبت از بصیرت و نفوذ در چند ماه گذشته زیاد شده است. بحث نفوذ و اثرپذیری، یک بحث صرفاً سیاسی نیست و همه ما در مسایل مختلف زندگی تأثیرپذیر هستیم. پس باید به عنوان یک انسان راه‌های اغفال، نفوذ و اثرپذیری را بشناسیم. در این خصوص با نگاهی به قرآن تذکراتی را به مردم عزیز و کاندیداهای محترم می‌دهم:

1. پای هر سخنی ننشینیم و به هر سخن و خبری اعتماد نکنیم. قرآن می‌فرماید: «إِذَا سَمِعْتُمْ آیَاتِ اللَّـهِ یُكْفَرُ بِهَا وَیُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّى یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ» (نساء/140) هرگاه بشنوید افرادی آیات خدا را انکار و استهزا می‌کنند، با آنها ننشینید تا به سخن دیگری بپردازند! یعنی چنین جلسه‌ا‌ی را ترک کنید. در جای دیگر قرآن می‌فرماید: «إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا» (حجرات/6) اگر شخص فاسقی خبری برای شما آورد، درباره آن تحقیق کنید. در آیه دیگر داریم: «وَمِنَ النَّاسِ مَن یُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِی الْحَیَاهًْ الدُّنْیَا وَیُشْهِدُ اللَّـهَ عَلَى مَا فِی قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ» (بقره/204) بعضی از مردم حرف که می‌زنند، تو که پیغمبر هم هستی، به عجب درمی‌آیی که چقدر قشنگ و عالی صحبت می‌کند. اما او سرسخت‏ترین دشمنان است.
یا می‌فرماید: «یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ» (انعام/112) بعضی‌ها حرف که می‌زنند، طلایی حرف می‌زنند، اما حرفشان باطل است. مثل گل زیبایی که ریشه‌اش در پِهن است.
قرآن می‌فرماید: اگر خودتان اهل تشخیص هستید، به همه حرف‌ها گوش بدهید و بهترینشان را انتخاب کنید: «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» (زمر/17و18) پس بندگان مرا بشارت ده! همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می‌کنند. مثالی بزنم: اگر برق‌کش هستید، می‌توانید دست به هر سیمی بزنید وگرنه نباید دست بزنید.

2. به هر سوگندی اطمینان نکنیم. بعضی‌ها قسم می‌خورند، اما دروغ است. اولین قسم تاریخ، دروغ بود. شیطان در آن باغی که آدم و حوّا بودند، قسم خورد که من خیرخواه شما هستم: «وَقَاسَمَهُمَا إِنِّی لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِینَ» (اعراف/21) در آیه‌ دیگر می‌فرماید: «اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّهًًْْ» (مجادله/16) آنها سوگندهای خود را سپر قرار دادند، یعنی قسم می‌خورند، ولی دروغ می‌گویند. بعضی می‌گویند: خدا شاهد است، حرف‌هایم راست است. ولی همین خدا شاهد است را که می‌گوید، دروغ است: «وَیُشْهِدُ اللَّـهَ عَلَى مَا فِی قَلْبِهِ» (بقره/204)‌

ادامه »

 نظر دهید »

نماینده من

01 اسفند 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

امام خمینی از نگاه شخصیت های جهان

16 بهمن 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

علل گرایش مردم به بی دینی

15 بهمن 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم


مذهب که می ‏بایست دلیل هدایت و پیام آور محبّت باشد، در اروپا به این صورت درآمد که مشاهده می ‏کنیم. تصوّر هر کس از دین و خدا و مذهب، خشونت بود و اختناق و استبداد. بدیهی است که عکس العمل مردم در مقابل چنین روشی جز نفی مذهب از اساس و نفی آن چیزی که پایه اوّلی مذهب است، یعنی خدا، نمی‏ توانست باشد (علل گرایش به مادیگری، ص72).

از نظر فلسفه اجتماعی اسلامی، نه تنها نتیجه اعتقاد به خدا پذیرش حکومت مطلقه افراد نیست و حاکم در مقابل مردم مسؤولیت دارد، بلکه از نظر این فلسفه، تنها اعتقاد به خداست که حاکم را در مقابل اجتماع مسؤول می‏ سازد و افراد را ذی حقّ می‏ کند و استیفای حقوق را یک وظیفه لازم شرعی معرّفی می‏ کند (علل گرایش به مادیگری، ص158).

هر وقت و هر زمان که پیشوایان مذهبی مردم- که مردم در هر حال آنها را نماینده واقعی مذهب تصوّر می‏ کنند- پوست پلنگ می ‏پوشند و دندان ببر نشان می ‏دهند و متوسّل به تکفیر و تفسیق می ‏شوند، مخصوصاً هنگامی که اغراض خصوصی به این صورت در می‏ آید، بزرگترین ضربت بر پیکر دین و مذهب به سود مادّیگری وارد می ‏شود (علل گرایش به مادیگری، ص72).

در تاریخ فلسفه سیاسی می ‏خوانیم که آنگاه که مفاهیم خاصّ اجتماعی و سیاسی در غرب مطرح شد و مسأله حقوق طبیعی و مخصوصاً حقّ حاکمیت ملّی به میان آمد و عدّه ای طرفدار استبداد سیاسی شدند و برای توده مردم در مقابل حکمران حقّی قائل نشدند و تنها چیزی که برای مردم در مقابل حکمران قائل شدند وظیفه و تکلیف بود، این عدّه در استدلالهای خود برای اینکه پشتوانه‏ ای برای نظریات سیاسی استبداد مآبانه خود پیدا کنند، به مسأله خدا چسبیدند و مدّعی شدند که حکمران در مقابل مردم مسؤول نیست، بلکه او فقط در برابر خدا مسؤول است، ولی مردم در مقابل حکمران مسؤول اند و وظیفه دارند (علل گرایش به مادیگری، ص157)

 نظر دهید »

چرا قرائتی از تمبر نماز رونمایی نکرد؟

07 بهمن 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

مراسم رونمایی از تمبر یادبود بیست‌ و چهارمین اجلاس سراسری نماز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در حالی در قزوین برگزار شد که حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز از رونمایی تمبر یادبود این مراسم سر باز زده و از تمبر یادبود بیست‌ و چهارمین اجلاس سراسری نماز رونمایی نکرد.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی درباره علت رونمایی نکردن از تمبر یادبود بیست‌ و چهارمین اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: بیش از 200 میلیون ریال برای طراحی و ساخت تمبر بیست‌ و چهارمین اجلاس سراسری نماز هزینه شده است در حالی که این تمبر هیچ تاثیری در ترویج فرهنگ نماز و نماز‌خوانی ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: شما بگویید ساخت و رونمایی از این تمبر چه تاثیری در ترویج فرهنگ نمازخوانی در جامعه خواهد داشت تا من از این تمبر رونمایی کنم.

 2 نظر

پنج نکته پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس جمهور در باره سرانجام مذاکرات هسته ای

30 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

اینگونه سخن بگوییم..

16 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 1 نظر

مرد خدا نمی میرد

15 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

رهنمودهای ولایت

15 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 

 

این کار قطعا جرم است و اگر کسی آگاهانه این کار را بکند خیانت است

 

 

 2 نظر

آفات رابطه با خلق بدون توجه به معنویت

14 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

اگر انسان رابطه ای با خلق داشته باشد که رابطه ی او با خالق در آن سهیم نباشد، اشکالات فراوانی پدید می آید و باعث می گردد که رابطه ی او با خلق نیز از بین برود. انسانی که دیدش محدود به رابطه ی خود با خلق باشد، نمی تواند کمک کار خلق باشد.

 بنابراین قرآن می فرماید : اَراَیتَ الَّذی یُکَذِّبُ بِالدّین. فَذلِکَ الَّذی یَدُعُّ الیَتیمَ
آیا دیدی کسی که منکر رابطه ی بین خلق و خالق بود چه کرد؟!

منکر دین، یتیم را که سمبل محرومان جامعه است با تندی از خود راند؛ یعنی چنین موجودی که منکر رابطه ی بین مخلوق و خالق است، هیچ گاه حاضر نیست که دست از مادیتی که خود به دست آورده است بردارد و آن را به دیگری بدهد.

 وَ لایَحُضُّ عَلی طَعامِ الْمِسکینٍ
چنین انسان هایی، هیچ گاه دیگری و یا خود را وادار نمی کنند که از افراد زمین گیر، دستگیری کنند.

یتیم یعنی کسی که بی سرپرست است و به سنی نرسیده است که بتواند در جامعه مشغول به فعالیت شود. مسکین کسی است که از کار افتاده است؛ یعنی ممکن است که پیش از این مشغول کار بوده، لکن اکنون توانایی کار را ندارد.
تفسیر
حاج_آقا_مجتبی _تهرانی

 2 نظر

سخنان رهبر انقلاب درباره شهادت عالم مؤمن و مظلوم شیخ نمر

13 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

    

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  در جلسه‌ی درس خارج فقه، جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شیخ نمر باقر النمر را به‌شدت محکوم کردند و با تأکید بر لزوم احساس مسئولیت دنیا در قبال این جنایت و جنایات مشابه سعودی در یمن و بحرین، خاطرنشان کردند: بدون تردید خون به ناحق ریخته‌ی این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: این عالمِ مظلوم نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق می‌کرد و نه به صورت پنهانی اقدام به توطئه کرده بود، بلکه تنها کار او، انتقاد علنی و امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود.
رهبر انقلاب، شهادت شیخ نمر و ریختن به ناحق خون او را خطای سیاسی دولت سعودی خواندند و افزودند: خداوند متعال از خون بی‌گناه نمی‌گذرد و خون به ناحق ریخته، بسیارسریع دامان سیاستمداران و مجریان این رژیم را خواهد گرفت.
ایشان با انتقاد شدید از سکوت مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر و حمایت آنان از رژیم سعودی که خون بی‌گناه را تنها به خاطر انتقاد و اعتراض به زمین‌ می‌ریزد، تأکید کردند: جهان اسلام و همه‌ی دنیا باید نسبت به این قضیه احساس مسئولیت کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آزار و شکنجه‌ی مردم بحرین توسط نظامیان سعودی و تخریب مساجد و خانه‌های آنان و همچنین بیش از ۱۰ ماه بمباران مردم یمن را نمونه‌های دیگری از جنایات رژیم سعودی خواندند و تأکید کردند: کسانی که صادقانه به سرنوشت بشریت و سرنوشت حقوق بشر و عدالت علاقه‌مند هستند، باید این قضایا را دنبال کنند و نباید نسبت به این وضعیت بی‌تفاوت باشند.
رهبر انقلاب همچنین افزودند: یقیناً شهید شیخ نمر مورد تفضل خداوند خواهد بود و بدون شک دست انتقام الهی گریبان ظالمانی را که به جان او تعدّی کردند خواهد گرفت و این همان چیزی است که مایه‌ی تسلّی است.

 

 3 نظر

امتحان= ابزاری برای ارزیابی مهارت های یادگیری

12 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

امتحان معیار ارزشیابی دانسته‌ها و تواناییهای شماست و شما می‌‌توانید از آن بعنوان ابزاری برای ارزیابی مهارت های یادگیری خود استفاده کنید. اما شرایط فیزیکی و ذهنی وجود دارد که عملکرد شما در حین امتحان را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد. بنابراین لازم است پاره ای نکات را هنگام امتحان رعایت کنید.

برای عملکرد بهتر در امتحان توصیه های زیر را بکار بندید:

۱- با آمادگی کامل و به موقع در سر جلسه امتحان حاضر شوید. وسایل مورد نیاز مثل مداد، خودکار، ماشین حساب، لغت نامه و ساعت را به همراه داشته باشید. با این کار همه چیز در دسترس شما خواهد بود و نیازی به قرض گرفتن وسایل دیگران پیدا نخواهید کرد.

۲- با اطمینان خاطر و آرامش کامل در امتحان شرکت کنید. مثبت اندیشی کنید. همواره این جملات را در ذهن خود تکرار کنید: ” من برای امتحان کاملا آماده ام و به خوبی از عهده آن برمی آیم. ” نگرانی را از خود دور کنید. هر گاه احساس نگرانی کردید، چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. قبل از امتحان با دوستانتان راجع به اضطراب و دلشوره صحبت نکنید. بهتر است بدانید که نگرانی همچون یک بیماری مسری قابل سرایت به دیگران است.

۳- آرام ولی هوشیار باشید. اگر حق انتخاب دارید، مکان مناسبی را برای نشستن انتخاب کنید. نیمکتی را انتخاب کنید که بر روی آن فضای کافی برای کار داشته باشید. به پشتی نیمکت تکیه دهید و راحت باشید.

۴- در ابتدا نگاهی گذرا به سؤالات بیندازید. حدودا ۱۰% از وقت خود را برای این کار صرف کنید. کلمات کلیدی ( در سؤالات ) را مشخص کنید و برای پاسخ دادن به سؤالات زمانبندی کنید. در حالیکه سؤالات را می‌‌خوانید، نکاتی که به ذهنتان می‌‌رسد و می‌‌توانید مفید باشد را در کنار آنها یادداشت کنید.

۵- برای پاسخگویی به سؤالات از یک برنامه منظم پیروی کنید. ابتدا به سؤالات ساده تر پاسخ دهید و بعد به آنها که نمره بیشتری دارند. سپس به ترتیب به سوالاتی پاسخ دهید که:

- مشکل تر هستند.

- جواب دادن به آنها وقت بیشتری می‌‌گیرد.

- نمره کمتری دارند.

۶- در امتحانات تستی برای انتخاب پاسخ درست دقت کنید.

- ابتدا پاسخهایی را که می‌‌دانید اشتباه است، کنار بگذارید.

- اگر تست نمره منفی ندارد، از بین پاسخهای باقی مانده، پاسخ صحیح را انتخاب نمایید و یا حدس بزنید.

- اگر امتحان نمره منفی دارد و شما دلیل خاصی برای انتخاب پاسخ خود ندارید، حدس نزنید.

- شک نکنید، معمولا اولین گزینه ای که انتخاب می‌‌کنید، پاسخ صحیح است. پس پاسخ خود را تغییر ندهید، مگر اینکه واقعا به نتیجه قطعی رسیده باشید.

۷- در امتحانات تشریحی، قبل از پاسخ دادن به سؤالات خوب فکر کنید.

- ابتدا نکات مهمی را که راجع به سؤالات به دهنتان می‌‌رسد، در چرک نویس یادداشت کنید.

- این نکات را به ترتیب شماره گذاری کنید.

- سپس آنها را تنظیم کرده و پاکنویس کنید.

۸- در پاسخ به سؤالات تشریحی، به اصل موضوع بپردازید و حاشیه نروید.

- در جمله اول موضوع اصلی را بیان کنید.

- مقدمه ای برای آن بنویسید.

- سپس موضوع را با جزئیات بیشتری شرح دهید.

- به سؤال توجه کنید و فقط به آنچه از شما خواسته شده پاسخ دهید. از توضیحات غیر ضروری و مثالهای اضافی بپرهیزید.

۹- ۱۰% از وقت امتحان را برای مرور مطالب کنار بگذارید.

- برای ترک کردن جلسه امتحان عجله نکنید.

- در انتها تمام سؤالات را مرور کنید.

- مطمئن شوید که به تمام سؤالات پاسخ داده اید.

- پاسخ‌ها را یک بار دیگر بخوانید و در صورت لزوم جمله بندی، املای کلمات و … را تصحیح کنید.

۱۰- وقتی نتیجه امتحان را گرفتید، آن را بررسی کنید.

- به اشکالات خود توجه کرده و سعی کنید در آن زمینه بیشتر مطالعه کنید.

- برای امتحانات آخر سال، سؤالات امتحانات کلاسی را دوره کنید تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

- بهترین روش یادگیری را که برای شما مؤثر بوده، انتخاب کنید.

- روشهایی که برای شما کارآیی لازم را نداشته، کنار بگذارید.

- سعی کنید بهترین روش را پیدا کرده و بر روی آن تمرین کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 1 نظر

خط قرمز در کلام رهبری

09 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

شاید گاهی دلگیر شویم

شاید گاهی نق هم بزنیم

اما اگر احساس کنیم

کشورمان

دینمان

و انقلابمان

در خطر است

در صحنه خواهیم ماند

 نظر دهید »

اهمیت بصیرت

07 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

نداشتن بصیرت

مثل نداشتن چشم است

راه را انسان نمی بیند

بله

عزم هم دارد

اراده هم دارد

اما نمی داند

کجا باید برود

 نظر دهید »

اگر رهنمودهای مسیح اجرا میشد...

05 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 2 نظر

شرح در تصویر

04 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

شرح در تصویر

04 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

ایمان همراه عمل صالح است.

03 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

پیام تبریک

02 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 

رسول خدا-ص:

بهترین درخواست از خدا، “عافیت دین و دنیا” است.

.

.

.

خدایا تو را سوگند میدهیم به دو مولود نورانی امشب

که سلامت دین و دنیا را به همه ی ما عطا بفرمایی . . .

.

.

.

ماه فرو ماند از جمال محمد / سرو نباشد به اعتدال محمد

قدر فلک را کمال و منزلتى نیست / در نظر قدر با کمال محمد. . .

میلاد نور مبارک

.

.

.

صادق که اساس دین ازاو شد معمور / بودند ملایک پی امرش مامور

میلاد ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و نبی اکرم نور هدایت

مبارک باد

ادامه »

 نظر دهید »

پیامبر مهربانی

01 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

                                                                  مولفه هایی از اخلاق اجتماعی پیامبراسلام (صلی الله علیه وآله)

رعايت حقوق مردم


ازنگاه اسلام ،اين مسئله بسيارروشن است که حقوق مردم برحق خدا مقدم است ،چرا که ممکن است خدا درروز قيامت از حقوق خود بگذرد و بندگان را ببخشد ؛اما هيچ فردي در قيامت از حقوق خود نمي گذرد . امام علي (ع) فرمود : « خدا حقوق بندگان خود را بر حقوق خود مقدم کرده است ، پس هر کس که حقوق بندگان خدا را رعايت کند، حقوق خدا را نيز رعايت کرده است » (1) رسول خدا (ص) بر اداي حقوق مردم تاکيد فراواني داشت ،از روايات حقوق زيادي استنباط مي شود که برخي آنها عبارت است . (2)
1ـ هر چه براي خود مي پسندي ، براي ديگران نيز بپسند .
2ـ پرهيز از آزارآنها با گفتار با کردار .
3 ـ پرهيز از تکبرنسبت به آنها .
4 ـ پرهيز از سخن چيني و نيزگوش دادن به سخن چيني سخن چينان .
5 ـ عدم قطع رابطه بيش ازسه روز .
6 ـ نيکي کردن در حق آنها با حداکثر توان .
7 ـ خوش اخلاقي ، نرم خويي و گشاده رويي نسبت به همه .
8 ـ وفاي به عهد و پيمان با آنها و عدم خيانت به آنها .
9 ـ احترام به همه بر اساس شأن و منزلتي که دارند ، به ويژه احترام به بزرگان هر قوم .
10 ـ خيرخواهي براي آنها .
11 ـ اصلاح و اشتي دادن کساني که به عللي از يکديگر جدا شده ،دشمني پيدا کرده اند .
12 ـ پرده پوشي از زشتي ها و خطاهاي مردم (3)
13 ـ کوشش در رفع نياز آنها تا حد امکان .
14 ـ سلام کردن به مردم .
15 ـ همنشيني با نيازمندان.
16 ـ پي جويي وضعيت مردم و رسيدگي به مشکلات آنها و شرکت در مجالس و مراسم آنها .
17 ـ مواسات با آنها در دارايي خود .
18 ـ عيادت آنها به هنگام بيماري .
19 ـ شرکت در تشييع جنازه آنها .
20 ـ به نيکي ياد کردن از آنها پس از مرگشان .
در اين ميان در روايات ، افزون بر حقوق پدر و مادر و خويشاوندان . بر حقوي برخي افراد جامعه بيشتر تاکيد شده است ؛ نظير حقوق همسايگان ، دوستان ، ميهمانان و زيردستان انسان .
سفارش درباره ي حقوق همسايگان بسيار فراوان است ؛براي مثال رسول خدا (ص) فرمود : «بهترين ياران خدا کساني هستند که نسبت به ياران خود بهترين باشند و بهترين همسايگان خدا کساني اند که براي همسايه ي خود بهترين باشند » (4)
عبدالله بن عمرو گوسفندي را براي مجاهد ذبح کرد و پس از ذبح گوسفند نزد وي برد . مجاهد دو بار از او پرسيد : «آيا ازاين گوسفند ،به همسايه ي يهودي ما هم هديه کرديد ؟»من ازرسول خدا (ص) شنيدم که مي فرمود :«جبرئيل همواره مرا به رعايت حقوق همسايه سفارش مي کرد ؛چندان که پنداشتم ،همسايه را نيزيکي از وارثان قرار خواهد داد » (5)اين روايت را عايشه نيز نقل کرده است .(6)امام علي (ع) نيز در آستانه ي شهادت خويش ،همين روايت را نقل کرده است . (7)
رسول خدا (ص) در فرازديگري ،حرمت همسايه را چون حرمت مادر مي داند . (8)
يکي ازمردان انصار نزد رسول خدا (ص) آمد و گفت : «از فلاني خانه اي خريده ام . اما نزديک ترين همسايه ام کسي است که از او هيچ خيري اميد ندارم و از شرش هم در امان نيستم ».رسول خدا (ص) به امام علي (ع) ، سلمان و ابوذر دستور داد که از طرف ايشان به بلندترين صدا ،سه بار اعلام کنند که هرکس همسايه اش از شر او در امان نباشد ،ايمان دارد .آنها نيزاعلام کردند : رسول خدا (ص) با دستش به چهل خانه از مقابل سرو از سمت راست و چپش اشاره کرد (و آنها را همسايه انسان دانست )(9) درفرازديگري فرمود :«هرکس همسايه اش را بيازارد ،خدا بوي بهشت را بر او حرام مي کند و جايگاهش در آتش است که چه بد جايگاهي است !و هرکس حق همسايه اش را تضييع کند ،ازما نيست ؛ جبرئيل همواره درباره ي همسايگان به من سفارش مي کرد ؛به گونه اي که پنداشتم ، همسايه را يکي از وارثان قرار خواهد داد » (10)
در برخي روايات ،حتي درمورد خوراک و پوشاک همسايه نيز سفارش شده است :« هر کس که سير بخوابد ؛ولي همسايه اش گرسنه باشد ، به من ايمان نياورده است ». (11)روزي يکي از ياران رسول خدا (ص) سر وقت به قراري که با رسول خدا (ص) گذاشته بود ،نرسيد .وقتي خدمت رسول خدا (ص)رسيد ،ايشان از اوپرسيد :«چه شد که دير آمدي ؟ » او گفت : « لباسي نداشتم که بپوشم و بيرون بيايم » رسول خدا (ص) فرمود : « آيا همسايه اي که دو دست لباس داشته باشد ، نداشتي که يکي از آنها را به تو عاريه دهد ؟ » گفت : چنين همسايه اي دارم.»رسول خدا (ص) فرمود :«[اکنون که لباسش را به تو عاريه نداده ]،برادر تو محسوب نمي شود » . (12)
رسول خدا (ص) حقوق همسايه را چنين برشمردند:
1ـ اگر از تو کمکي طلبيد ، کمکش کني .
2-اگرقرضي خواست ، قرض بدهي .
3 ـ اگر نيازمند شد ، تنهايش نگذاري.
4 ـ اگر به او خيري رسيد ، به او تبريک بگويي .
5 ـ اگر بيمار شد ، به عيادتش بروي .
6ـ اگر دچار مصيبتي شد ، به او تسليت و دلگرمي دهي .
7 ـ اگر درگذشت به تشييع جنازه اش بروي .
8 ـ خانه ات را چندان بلند نسازي که مانع از رسيدن با به او شود ؛مگرآنکه خود او اجازه دهد .
9 ـ اگر ميوه اي خريدي ،به او نيز بدهي و اگرچنين قصدي نداري ،مخفيانه به خانه ات ببري تا او نبيند .
10 ـ اجازه ندهي که فرزندت ميوه را بيرون برد و باعث حسرت و اندوه فرزندان همسايه ات شود .
11 ـ با بوي غذاهايت او را نيازاري ، مگر آنکه مانع از رسيدن بوي غذايت به او شوي . (13)
حقوق زيردستان و کساني که به گونه اي زيرنظرانسان کار مي کنند ، اهميت بسيار زيادي دارد ؛رسول خدا (ص) بر اين نکته تاکيد مي کرد و مي فرمود :«هرکس برادر مسلماني ، زير دست او بود ، بايد از آنچه خود مي خورد ، به او بدهد و از آنچه خود مي پوشد ، بر او بپوشاند و به وي کاري واگذار نکند که از عهده اش بر نمي آيد و اگر ( بنا به ضرورت ) چنين کرد ،به او در انجام آن کمک کند . (14)

ادامه »

 3 نظر

اعمال روز 17 ربیع الاول را اینجا بخوانید

01 دی 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

اعمال هفده ربیع

17ربیع الاول که مقارن به خجسته زاد روز نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع)است یکی از چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه امتیاز دارد. چه روز مبارکی است که امام صادق(ع)در موردش فرمود: در این روز ابلیس از ورود به آسمان های هفتگانه محروم شد، شیاطین دور شدند، تمامی بت ها در بتکده به صورت بر زمین افتادند، ایوان کسری شکست و 14 کنگره‌ی آن سقوط کرد، آب دریاچه ساوه خشک شد، سرزمین خشک سماوه، آب پیدا کرد، آتشکده فارس پس از هزار سال خاموش شد، نوری از سرزمین حجاز بر آمد تا به مشرق رسید، کاهنان عرب علوم خود را فراموش کردند و سحر ساحران باطل شد.

اعمال روز 17 ربیع الاول:

1- غسل.

2- روزه: از برای آن فضیلت بسیار است و روایت شده هر که این روز را روزه بدارد ثواب روزه ی یک سال را خدا برای او می نویسد و این روز یکی از آن چهار روز است که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است.

3- زیارت: زیارت حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلّم و همچنین زیارت امام امیرالمؤمنین علیه السّلام .

4- نماز: دو رکعت نماز که در هر رکعتی یک مرتبه حمد و 10مرتبه سوره قدر و ده مرتبه سوره اخلاص است، بگزارد و پس از نماز در محلّ نماز بنشیند و دعائی که روایت شده است بخواند : اَللَّهُمَّ اَنتَ حَی لاَ تَمُوتُ …

5 - تصدّق و خیرات: مسلمانان این روز را تععظیم بدارند و تصدّق و خیرات نمایند و مؤمنین را مسرور کنند و به زیارت مشاهد مشرّفه بروند. (مفاتیح الجنان . فصل نهم . در اعمال ماه ربیع الأّوّل)

6- عید گرفتن: به آنچه موافق حقیقت عید است (عمل کند) یعنی به آنچه که در شرع وارد گشته نه آنچه خلاف مقرّرات شرع باشد همچنان که عادت و سنّت پاره ای از نادانان است که به لهو و لعب بلکه پاره ای از افعال حرام می پردازند. برای هر مجلسی لباس مخصوصی و زینتی مناسب آن لازم است و لباس شایسته ی اهل چنین مجلس(ی)، لباس تقوا و تاج آنها، تاج کرامت و وقار می باشد؛ یعنی لباس اهل این مجلس تخلّق به اخلاق حسنه و تاج معارف ربّانیه و تطهیر آنها، پاکیزه ساختن دل از اشتغال به غیر خدا و بوی خوش ایشان، ذکر خدا و درود بر رسول خدا و آل طاهرین او{علیهم السّلام} است. ( المراقبات .ص81 – 84)

 

 نظر دهید »

یلدا

30 آذر 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

ای کاش سوار سبز روحانی من

مه پاره یلدای زمستانی من

یک جمعه به خاطر خدا رد می شد

از کوچه انتظار طولانی من

 نظر دهید »

ما عاشق یک محمدیم

30 آذر 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

تو از نسل بلال حبشی
و من از نسل سلمان فارسی
هر دو دلداده یک محمدیم
تاب بیاور شلاقهای ابوسفیانها را
صبح نزدیک است

 نظر دهید »

عشق برتر

29 آذر 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

من جوانى را سراغ داشتم سخت وابسته‏ ى لباس و قيافه‏ اش بود، حتى وسواسى داشت كه پارچه‏ اش از كجا باشد و دوختش از فلان و مدلش از بهمان.

براى دوستى با او همين بس كه از لباسش و اتويش و قيافه‏ اش تحسين كنى و يا از طرز تهيه‏ ى آن بپرسى. او عاشق ظاهر سازى و سر و وضع مرتب بود و به اين خاطر از خيلى ها بريده بود تا اين‏كه عشقى بزرگ‏تر در دلش ريخت و با دخترى آشنا شد و با هم سفرى كردند و در راه تصادفى.

جوانك در آن لحظه‏ ى بحرانى از رنج‏هاى خودش فارغ بود و خودش را فراموش كرده بود و به محبوبه‏ اش مى‏ انديشيد و سخت به او مشغول بود.

او به خاطر پانسمان محبوبش به راحتى لباس‏هايش را پاره مى‏ كرد و زخم‏ها را مى ‏بست و راستى سرخوش بود كه خطرى پيش نيامده است.

هنگامى كه عشقى بزرگ‏تر دل را بگيرد، عشق‏هاى كوچك‏تر نردبان آن خواهند بود.

(برگرفته از کتاب آیه های سبز از داستان های تربیتی استاد صفایی حائری)

 نظر دهید »

یلدای مهدوی

25 آذر 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

ادامه »

 نظر دهید »

یاران را چه شد؟

24 آذر 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

شانس یکی از عوامل خیالی پیروزی

15 آذر 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

شانس یکی از عوامل خیالی پیروزی

شانس، یک واژه فرانسوی و مرادف بخت، اقبال و طالع است.
از دیرباز، این پندار خرافی در وجود داشته است که چیزی به نام شانس یا بخت، خوش بختی ها و بدبختی ها را پدید می آورد و رخدادهای ناگوار یا خوشایند را شکل می دهد. شگفت این است که مفهوم سعادت و شقاوت در فارسی نیز با پسوند بخت به کار می رود: خوش بخت و بدبخت، و بخت باز کردن و بستن بخت، دو اصطلاح رایج در عرف عوام گشته است. ترکیب هایی چون تیره بخت، بخت برگشته، سیاه بخت، شوربخت، سبزبخت و خوش اقبال و بد اقبال، ادبیات ما را آکنده کرده است. بخت، چون برگشت، پالوده، دندان بشکند.
برد وباخت در قمار بازی و بلیت های بخت آزمایی از یک طرف، و مسابقات ورزشی و جایزه های کلان و غیر کلانی که بانک ها می دهند، از طرف دیگر، عواملی هستند که باور به شانس را ترویج و تقویت کرده اند. حتی برای کودکان ما چیزهایی ساختند به نام «شانسی»، تا از آغاز کودکی، این خرافه را به کامشان بریزند.
در جهان بینی توحیدی، جهان با اراده حکیمانه خداوند اداره می شود و همه رخدادها بر اساس تقدیر الهی شکل می گیرد. بی تردید، هر رخدادی حکمتی دارد. هیچ چیز، پدیده تصادف نیست و هیچ حادثه ای بدون تقدیر حکمت آمیز خداوند به وقوع نمی پیوندد.
حضرت علی(ع) می فرماید:
کارها چنان رام تقدیر است که گاه، مرگ در تدبیر است.

در بینش شانس گرایان، توان ارزیابی و سنجش عوامل واقعی شکست ها و پیروزی ها از انسان گرفته می شود و شخص شانس گرا به جای شناختن عوامل واقعی شکست ها و پیروزی ها، به یک عامل موهوم و ناشناخته گرایش پیدا می کند و زندگی را از قلمرو حرکت و سنجش عاقلانه و عالمانه دور می سازد.باور به شانس، یک توجیه جاهلانه برای گریز از قانونمندی های هستی است؛ یک دلیل تراشی غیرعلمی، غیر دینی و غیرفلسفی برای شکست ها و رخدادهای زندگی است؛ یک بهانه برای به حساب نیاوردن تنبلی ها، ناهنجاری ها، تباهکاری ها از یک سو و از سوی دیگر، نادیده انگاشتن تقدیرات الهی است.
شکست ها هرگاه درست سنجیده و انگیزه یابی شوند، پل پیروزی می گردند و پیروزی ها، اگر صحیح ریشه یابی گردند، گسترش و استمرار می یابند و هر دو، درس آموز می شوند؛ لیکن اگر شکست ها و پیروزی ها به شانس منسوب گردند، با این فرافکنی، نقش عوامل واقعی انکار می شود.
در بینش شانس گرا یک حالت منفی بافی و یک پندار خرافی جبرپذیر و تغییرناپذیر نسبت به سرنوشت شکل می گیرد و برخی بر این باور پا می فشارند که بخت ما از روز نخست، بد بوده است و دگرگون نمی شود.
به آب زمزم و کوثر سفید نتوان کرد
گلیم بخت کسی را که بافتند سیاه
باید به آنان گفت: برای کامیابی باید به کار، ابتکار، پشتکار، تدبیر و تقدیر اندیشید


قرآن کریم می فرماید:
وَ أَنْ لَیسَ لِلإنسانِ إلّا ما سَعی .
و این که برای انسان، بهره ای جز تلاش او نیست.

حضرت علی(ع) فرمود:
لا یَعدَمُ الصَبُورُ الظَفَرَ و إن طالَ بِهِ الزَّمانُ
صبر پیشه، پیروزی را از دست نمی دهد؛ گرچه زمان بر او بگذرد.


 3 نظر

اسارتها را بشناسیم

14 آذر 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

وقتی پفک و شیرینی و لباسهای رنگارنگ و هوس های بچه هایمان تمام زندگی ما شود

علی صفایی

 نظر دهید »

هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله...

07 آذر 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

گزارش تصویری: اعزام کاروان طلاب خارجی به پیاده‌روی اربعین

بدرقه کاروان 800 نفری زائران طلاب جامعه المصطفی العالمیه که به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی از مشهدمقدس عازم اهواز می باشند.

ادامه »

 نظر دهید »

اشتباه

01 آذر 1394 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 نظر دهید »

غیرت

30 مهر 1393 توسط صدیقه طاهره انبار الوم

 

هرکه افتد نظرش در پی ناموس کسان     …     پی ناموس وی افتد نظر بوالهوسان


امام صادق علیه السلام فرمود: در زمان حضرت موسی علیه السلام مردی با زنی زنا کرد وقتی به خانه خویش آمد،مردی را با زن خود دید،آن مرد را نزد حضرت موسی علیه السلام آورد واز او شکایت کرد. درآن لحظه جبرئیل بر آن حضرت نازل شد وگفت: هر کس به ناموس دیگران تجاوز کند به ناموس خودش تجاوز کنند.حضرت موسی علیه السلام به آن دو فرمود:

با عفت باشید تا ناموستان محفوظ بماند.


بنابراین، مؤمن با غیرت هرگز به ناموس دیگران نگاه حرام نمی کند،

چرا که نمی خواهد کسی به ناموسش نظر بد داشته باشد.



شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید:

آیا نگاه کردن به پشت سر زن هایی که عبور می کنند جایز است؟

حضرت علیه السلام پاسخ داد:

اگر به ناموس شما این گونه نگاه کنند، خوشنود می شوید؟!

آن گاه فرمود: برای مردم همان را بخواهید که برای خود می خواهید.

 

 

 

۩ ◄ هدیه (اختیاری) خواندن این مطلب 14 صلوات میباشد ► ۩





 نظر دهید »

مدرسه علمیه صدیقه طاهره انبار الوم

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • فرهنگی
  • اخلاقی
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • شهدا
  • طب اسلامی
  • سبک زندگی
  • طلبگی
  • حدیث

مطالب پر بازدید

  • وضعیت پلیس زن در ایران در گفت‌وگو با رییس پلیس زنان کشور
  • نمونه هایی از امر به معروف صحیح
  • تحقیق درباره حضرت خدیجه همسر پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)
  • آیا حادثه منا در حج سال ۹۴ نشانه ظهور است؟
  • امام خمینی از نگاه شخصیت های جهان
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس